Of het nu gaat om nieuwe voertuigen, occasions of andere mobiliteitsdiensten, het BOVAG-keurmerk staat voor betrouwbaarheid, kwaliteit en garantie. En uitstekende service natuurlijk. Dus kies je voor zekerheid, dan ga je naar een BOVAG-bedrijf.
Wij bieden de zekerheid die u nodig heeft. Bijvoorbeeld door onderhoud standaard uit te voeren volgens het boekje. Ofwel: de fabrieksspecificaties. En bij aankoop van een tweedehands auto heeft u altijd recht op de BOVAG-garantie voor auto occasions.
Bij BOVAG aangesloten bedrijven zijn verplicht om klachten van particuliere klanten conform de geldende voorwaarden op te lossen. Mocht dit niet naar tevredenheid gebeuren, dan kunt u een beroep doen op bemiddeling door BOVAG. Onze medewerkers proberen op onafhankelijke wijze een conflict 'in der minne' te schikken. Volgens een regelement dat vooraf aan beide partijen wordt voorgelegd, wordt geprobeerd voor beide partijen een aanvaardbare oplossing te vinden. Lukt dit niet (of geeft u geen voorkeur aan bemiddeling), dan kunt u ervoor kiezen om de kwestie voor te leggen aan de geschillencommissie.
BOVAG bemiddelt in geschillen die betrekking hebben op de uitvoering en interpretatie van de BOVAG-garanties, -huurovereenkomst en -leverings- en betalingsvoorwaarden. Aan een bemiddeling, die telefonisch en waar nodig schriftelijk plaatsvindt, zijn geen kosten verbonden. Het kan voorkomen dat in bepaalde gevallen een technische onderzoek gewenst of zelfs noodzakelijk is alvorens er een bemiddelingsvoorstel kan worden uitgebracht. Een technisch deskundigenonderzoek wordt in beginsel verricht door een onafhankelijk expertisebureau. De kosten hiervoor komen voor rekening van de partij die opdracht geeft tot een dergelijk onderzoek.
(Bron: www.bovag.nl)